Frequently asked questions

Algemene vragen

Wie kan mij helpen met eventuele vragen of problemen die zich kunnen voordoen?

Als u vragen heeft over uw contract of de publicatie van uw vacature, neem dan contact op met uw persoonlijke Accountmanager en/of Customer Success Consultant bij StepStone.

U bent nog geen StepStone-cliënt? Gebruik dan ons contactformulier of bel ons op: +32 2.209.98.98

Hoe vinden potentiële sollicitanten mijn vacatures?

Uw vacatures worden gesorteerd op functiecategorie, sector, contracttype, werktijden, ervaringsniveau en trefwoorden. Als gevolg hiervan vinden kandidaten die zoeken in de relevante categorieën uw vacatures in hun resultatenlijst. Om er zeker van te zijn dat kandidaten die zoeken op trefwoord ook uw vacature vinden, is het belangrijk dat u alle belangrijke trefwoorden in uw beschrijving van de vacature in de advertentietekst opneemt.

De vacatureagent informeert geregistreerde kandidaten bij wie zoekprofielen overeenkomen met uw jobadvertentie via een email notificatie, onze Job Agent.

Voor meer informatie, neem contact met ons op.

Waar kan ik als klant inloggen?

Als u zelf uw vacatures wilt publiceren, heeft u een persoonlijke login nodig om toegang te krijgen tot de StepStone Werkgeversruimte. U ontvangt uw persoonlijke inloggegevens binnen 48 uur na registratie.

Gebruik ons  contactformulier of bel onze hotline: +32 2.209.98.98. Als u al een geregistreerde klant bent, kunt u hier inloggen.

Waarom kan ik niet inloggen?

Volg de instructies zorgvuldig op tijdens het inloggen. De inloggegevens bestaan uit uw gebruikersnaam (login) en uw wachtwoord.

Mocht u nog steeds niet in staat zijn om in te loggen, gebruik dan ons contactformulier of bel ons via: +32 2.209.98.98

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

U kunt kiezen tussen betaling op factuur of via automatische incasso. In sommige gevallen behouden wij ons het recht voor om vooruitbetaling te eisen. Als u uw vacature online boekt, accepteren wij ook betalingen per creditcard.

Moet ik mijn contract opzeggen?

Nee, de contractperiode en de duur waarvoor uw advertentie online wordt gepubliceerd, zijn vooraf vastgelegd in de contractvoorwaarden. Uw vacature-advertentie is alleen online beschikbaar zoals contractueel overeengekomen, tenzij u uitdrukkelijk om een verlenging verzoekt. Na afloop van de contractperiode wordt uw vacature-advertentie niet meer online geplaatst en vervalt uw contract.

In welke vorm zal ik sollicitaties ontvangen?

U kunt uw vacatureadvertentie gebruiken om potentiële kandidaten te informeren over uw voorkeur voor het ontvangen van sollicitaties, bijvoorbeeld via e-mail of via een link naar uw sollicitatiebeheertool. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het online sollicitatieformulier van StepStone. Dankzij een gebruiksvriendelijke knop in uw jobadvertentie kunnen kandidaten hun sollicitatie rechtstreeks bij u indienen.

In dat geval ontvangt u direct een e-mailbericht over binnenkomende sollicitaties en kunt u deze sollicitaties controleren in de StepStone Werkgeversruimte.

Vragen over vacatures

Welke andere partnersites publiceren mijn jobadvertentie?

Bekijk hier onze lijst met partners.

De publicatie van uw vacature op de online websites van maximaal 100 partners is een extra gratis StepStone-dienst. De automatische plaatsing van uw advertentie op partnersites volgens verschillende criteria, zoals functiecategorie en regio, vergroot bovendien het bereik van uw advertentie. Er is echter geen garantie dat uw advertentie op geselecteerde partnerwebsites zal verschijnen.

Zijn er manieren waarop ik mijn advertentie extra aandacht kan geven?

Om uw employer brand meer bekendheid te geven raden wij u aan om een prominent geplaatste banner te reserveren in de StepStone Job Agent voor kandidaten.  Deze vorm van tekst- en logoreclame brengt kandidaten direct naar uw vacatures op StepStone. Voor meer informatie over onze employer branding-producten, Klik hier.

Hoe wordt mijn vacaturetekst gepresenteerd?

Bij StepStone heeft u de keuze uit twee verschillende lay-outs voor uw vacatures.

Show: Een eenvoudige tekstadvertentie met uw bedrijfslogo geeft u een duidelijke presentatie van uw inhoud.

Shine/ Inspire:Met een individuele branding kunt u de visuele taal van uw huisstijl in uw advertentiegebruiken.

Hoe verschillen de verschillende StepStone-vacatures van elkaar?

Op basis van onze kennis en ervaring hebben wij voor u een combinatie van aanbiedingen en extra diensten samengesteld waarmee u StepStone optimaal kunt inzetten voor uw wervingsbehoeften:

De Show is de instapoplossing voor het zoeken van uw personeel met StepStone. Het enige wat u hoeft te doen is een eenvoudige advertentietekst te plaatsen, compleet met uw bedrijfslogo. Basisdiensten, zoals een Bedrijfsprofiel en de StepStone-kwaliteitscontrole, zijn inbegrepen in het pakket.

Met onze Shine-advertentie onderscheidt u zich door individuele branding. De Shine jobs wordt geleverd met effectieve personalisatie-opties die de respons van kandidaten verbetert.

Naast wat de Shine-advertentie te bieden heeft, bevat de Inspire-advertentie ook andere producten die ontworpen zijn om de zichtbaarheid van uw advertentie te vergroten. Indien gewenst bieden wij u  de copywriting en vertaling bezorgen van uw advertentie als exclusieve service.

Kijk hier voor de volledige details van alle StepStone aanbiedingen.

Is het mogelijk om een video te integreren in mijn vacatureoverzicht?

Integratie van uw bedrijfsvideo is mogelijk met een Shine-advertentie. Voor details over technische specificaties en mogelijke videoformaten, zie onze prijslijst.

Vragen over het plaatsen van een vacatureadvertentie

Hoe publiceer ik een vacature/interne advertentie?

De volgende opties zijn beschikbaar voor u voor de publicatie van uw vacature en interne advertenties.

StepStone Werkgeversruimte

Onze aanbeveling voor bedrijven die hun vacatures onmiddellijk en buiten de kantooruren willen publiceren.

U stelt zelf uw advertenties samen en publiceert ze via het StepStone Werkgeversruimte-inputformulier. Uw vacatures gaan onmiddellijk online en wijzigingen aan bestaande advertenties worden in real time weergegeven.

Als StepStone-klant kunt u op elk moment inloggen op de StepStone-Werkgeversruimte met uw persoonlijke inloggegevens. Als u een nieuwe klant bent, zullen wij u graag voorzien van een login. Om u te registreren, kunt u gebruik maken van ons contactformulier of bellen met ons via: +32 2.209.98.98

StepStone Online bestellen

Onze aanbeveling voor bedrijven die hun vacatures flexibel willen plaatsen zonder een gebruikersaccount aan te maken.

U stelt uw advertenties samen via het online bestelproces op www.www.stepstone.be. De advertenties worden dan binnen 24 uur op werkdagen gepubliceerd, de interne advertenties binnen 48 uur.

StepStone Full Service

Onze aanbeveling voor bedrijven die willen profiteren van het volledige gamma StepStone-diensten.

StepStone zorgt voor het grafisch ontwerp van uw advertentie, integreert de advertentietekst in de lay-out en plaatst de advertentie online. Uw advertentie wordt dan binnen 48 uur op werkdagen gepubliceerd.

StepStone JobFeed

Onze aanbeveling voor bedrijven die regelmatig een groter aantal vacatures willen publiceren, synergieën willen benutten en processen willen stroomlijnen.

Uw bestaande vacatures worden automatisch geïmporteerd uit uw database naar de StepStone vacaturebank en gepubliceerd op StepStone.

Kan ik meer dan één jobadvertentie tegelijk plaatsen?

U kunt een willekeurig aantal vacatures tegelijkertijd publiceren. Let op: er kan slechts één vacatureprofiel per advertentie worden gepubliceerd, aangezien elk profiel een eigen classificatie binnen de StepStone-zoekmachine vereist. Alleen dan kunnen we ervoor zorgen dat uw vacature gevonden wordt door geschikte kandidaten.

Hoe lang duurt het voordat mijn vacatures online verschijnen?

Vacature-advertenties die u via de StepStone Full Service publiceert, gaan op werkdagen binnen 48 uur online. Als u kiest voor online bestellen, zal uw vacature binnen 24 uur op werkdagen online zijn. Plaatsingen via de StepStone Werkgeversruimte of de StepStone JobFeed gaan live in real time of binnen enkele uren. Voor meer informatie, zie “Hoe publiceer ik een vacatureadvertentie?”.

Hoe lang blijft mijn vacature online?

Vacatures zijn meestal 30 dagen online. Onze Customer Success Constultants adviseren u graag over langere publicatietermijnen. Uiteraard kunt u een succesvolle advertentie offline nemen voordat de afgesproken periode is verstreken.

Kan ik meer dan één vacature in een vacatureadvertentie adverteren?

Nee, er kan slechts één functieprofiel per advertentie worden gepubliceerd. Als er meerdere vacatures worden geadverteerd, is een duidelijke classificatie van elke vacature niet mogelijk, wat leidt tot een slechtere vindbaarheid dan bij individueel geadverteerde functieprofielen

In welke vorm en grootte kan ik mijn vacature-advertentie indienen?

Shine – Inspire

Als u uw vacatures via de StepStone JobFeed plaatst, raden wij u aan de advertentiebreedte van 740 pixels niet te overschrijden. Dit zorgt ervoor dat uw vacatures optimaal kunnen worden bekeken op verschillende apparaten.

Als u uw vacatures via de StepStone Full Service plaatst, ontwerpen wij uw advertentie met de door u geleverde branding features, zoals de koptekst, achtergrondafbeelding of de bedrijfskleur. Het enige wat we van u nodig hebben, is een onbeveiligd PDF- of Word-bestand van uw advertentie-exemplaar. Het bestand mag maximaal 1 MB groot zijn.

Show

Gelieve uw advertentie-exemplaar in een onbeveiligd PDF- of Word-bestand aan te leveren. Wij hebben ook uw bedrijfslogo in een van de gebruikelijke grafische formaten (bijv. JPEG, GIF) nodig.

Waar kan ik zien hoe vaak er op mijn vacatureoverzicht is geklikt?

Wij zullen u graag voorzien van bezoekersstatistieken voor uw advertenties. U kunt op elk moment toegang krijgen tot de dagelijks bijgewerkte statistieken in de StepStone Werkgeversruimte. Als u gebruik maakt van de StepStone Full Service, zullen wij u graag voorzien van inloggegevens voor de Werkgeversruimte, zodat u toegang heeft tot de statistieken. Neem hiervoor contact op met uw persoonlijke StepStone Customer Success Consultant en/of Accountmanager.

Kan ik vacatures op StepStone plaatsen om personeel in het buitenland te werven?

Ja, u kunt ook vacatures plaatsen op jobwebsites in het buitenland. StepStone werkt samen met de toonaangevende lokale jobwebsite in meer dan 138 landen. Een team van aangewezen StepStone-contactpersonen in België beheert uw vacatures in het buitenland. Bent u al klant van StepStone? Neem dan contact op met uw StepStone-Accountmanager. Bent u een nieuwe klant? Gebruik dan ons contactformulier of bel ons via: +32 2.209.98.98.

Hallo,

U vond geen gewenst antwoord of heeft verdere vragen?