Succesvolle start voor allereerste Product Management Meet-Up

Eind november 2017 kwamen productmanagers uit het hele land samen in de kantoren van StepStone in hartje Brussel. Ze namen de gelegenheid om de eerste Product Management Meet-Up in België bij te wonen.

Succesvolle start voor allereerste Product Management Meet-Up

De organisator van het evenement, ProductTank BXL, en sponsor StepStone spreken van een succesvolle start.

De Product Management Meet-Up is een netwerkevenement voor productmanagers, die er ideeën en ervaringen over businessonderwerpen kunnen uitwisselen. Met meer dan 50.000 leden in ruim 130 steden is dit vooraanstaande netwerkevenement een gevestigde waarde in de Product Management-gemeenschap.

De eerste Belgische editie, die werd georganiseerd door ProductTank BXL en werd geleid door StepStone, omvatte speeches door gastsprekers over onderwerpen met betrekking tot productmanagement en netwerkopportuniteiten, alsook een gezellige babbel.

Onmisbare strategische rol
“In een tijdperk waar de gebruikerservaring letterlijk de drijfveer van een onderneming kan zijn – kijk maar naar Amazon en Tinder – speelt productmanagement een strategische rol”, zegt Eric Culus van ProductTank BXL. “Het hoofddoel van deze meet-up bestaat er dan ook in om productmanagers de kans te geven om ervaringen uit te wisselen en hen in hun businessrol te ondersteunen. Net als onze partner StepStone, die een professionele cultuur op het gebied van productmanagement heeft uitgewerkt, zijn we erg trots op de succesvolle lancering van dit evenement. We telden meer dan vijftig inschrijvingen, een veelbelovend aantal voor onze volgende evenementen in 2018.”

“In een tijdperk waar de gebruikerservaring letterlijk de drijfveer van een onderneming kan zijn, speelt productmanagement een strategische rol”

Vacatures met 200% gestegen
StepStone is trots dat het de carrière en het professionele netwerk van mensen een boost kan geven door dit evenement van ProductTank in ons land te ondersteunen. “Als vaardigheidsset is

Christophe de Rassenfosse, CPO van StepStone Group

productmanagement vrijwel onbekend bij het brede publiek in België, waardoor het ook onderschat wordt,” vertelt Christophe de Rassenfosse, Chief Product Officer van de StepStone Group. “Als doorgewinterde leidinggevende inzake productmanagement heb ik het belang en bereik van productmanagement de voorbije twintig jaar zien toenemen. Het aantal vacatures voor productmanagers op ons platform is met 200% gestegen, waardoor er op het gebied van productmanagement heel wat nieuwe mogelijkheden zijn in België.

Onmisbare strategische rol

Vacatures met 200% gestegen