StepStone persberichten

StepStone doet regelmatig onderzoeken naar trends op de arbeidsmarkt en de resultaten delen we graag met jullie. Hier vind je onze persberichten over resultaten van onderzoeken, onze nieuwe producten, onze resultaten en ander interessant nieuws van StepStone

Persberichten

Belg neemt werk niet mee naar huis

Datum 22-11-2011

Belgen slagen er vrij goed in om problemen op het werk te vergeten in hun vrije tijd. Een aantal Belgen slaagt er zelfs in om nooit aan hun werk te denken na de uren. Toch zijn ook nog veel Belgen die constant aan hun job denken.

Belg is gepassioneerd door zijn werk

Datum 17-11-2011

De overgrote meerderheid van de Belgen zegt dat hun werk hun passie is. Hun liefde voor hun werk motiveert hen om hun job elke dag beter te doen. Spijtig genoeg zijn er ook Belgen die veel minder enthousiast zijn over hun werk.

Belg is minder productief in lelijk kantoor

Datum 10-11-2011

Uit een onderzoek van StepStone blijkt dat het kantoor heel belangrijk is voor de prestaties van werknemers. De meerderheid van de Belgen vindt zijn werkomgeving belangrijk om zijn job goed te kunnen doen. Slechts een minderheid van de Belgen zegt dat ze overal zouden kunnen werken.

Revolutionaire verbetering zoekmotoren StepStone

Datum 08-11-2011

Nieuwe zoektechnologie StepMatch is gebaseerd op meer dan een miljoen jobgerelateerde zoektermen

Belgen werken tijdens vakantie

Datum 02-11-2011

De meeste Belgen nemen hun telefoon op als een collega hen belt tijdens hun vakantie. Dat blijkt uit een onderzoek van de jobsite StepStone. De redenen waarom ze beschikbaar blijven voor het werk zijn wel verschillend. Niet iedereen beantwoordt zijn telefoon namelijk uit vrije wil.

Belg heeft droomjob nog niet gevonden

Datum 29-09-2011

Slechts een kleine minderheid van de Belgen geeft aan dat ze hun droomjob gevonden hebben. De meeste Belgen hebben nog niet het gevoel dat hun carrière geslaagd is en een aantal van hen is zelfs helemaal niet tevreden met hun carrière.

Werkgevers en werknemers niet op dezelfde golflengte

Datum 27-09-2011

StepStone heeft onlangs een Europees onderzoek uitgevoerd over de impact van werkgeversimago op de arbeidsmarkt. Hieruit blijkt dat werkgevers en hun werknemers niet hetzelfde beeld hebben.

Belgen lijden onder stress

Datum 09-09-2011

Meer dan de helft van de Belgen heeft last van stress op het werk. De Belgen zijn daarmee de meest gestresseerde Europeanen. Eén op vijf Belgen is zelfs een burnout nabij.

“Ik hou van mijn job!”

Datum 25-08-2011

Eén vierde van de Belgen gaat elke dag met plezier werken. Dat blijkt uit een onderzoek van StepStone. Toch is er nog werk aan de winkel, want een groot deel van de Belgen is minder enthousiast over hun job.

Belg heeft te weinig vakantie

Datum 23-08-2011

Meer dan de helft van de Belgen (54%) zegt dat ze te weinig vakantie hebben om uit te rusten. Ze zouden meer vrije dagen nodig hebben om echt te kunnen recuperen van de stress op het werk. Dat blijkt uit een onderzoek dat StepStone voerde op zijn website.

Belg houdt salaris liever geheim

Datum 11-08-2011

Ons loon is taboe. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van de jobsite StepStone. Een op drie Belgen praat blijkbaar met niemand over hun loon.

Bijna helft Europese bedrijven verdraait waarheid over dagelijks leven op werkvloer

Datum 30-06-2011

Uit een Europees onderzoek van StepStone over werkgeversimago, blijkt dat bedrijven en hun werknemers niet helemaal dezelfde visie hebben op het leven op de werkvloer.

StepStone stelt vierde editie Nine2Five voor

Datum 22-06-2011

Vandaag lanceert StepStone de vierde editie van haar Nine2Five e-magazine. Met dit online magazine wil StepStone iedereen een moment van ontspanning bezorgen op het werk. De vorige drie edities waren al een groot succes.

Quota voor vrouwen? Nee bedankt!

Datum 01-06-2011

Bedrijven zouden geen quota mogen hebben voor het aantal vrouwen dat ze aanwerven. Dat vinden 2 op 3 Europeanen. Deze mensen zijn er duidelijk van overtuigd dat de kwaliteiten van het personeel van een bedrijf belangrijker zijn dan het geslacht.

Relatie op het werk is reden om te vertrekken

Datum 24-05-2011

Meer dan 1 op tien Belgen is al eens van job veranderd omdat hij/zij een relatie had met een collega. In het totaal is één op vijf Belgen al eens verliefd geworden op een collega. Dat blijkt uit een onderzoek van StepStone in 4 Europese landen.

Veel vergaderingen zijn tijdverlies

Datum 03-05-2011

12% van de Belgen brengt zijn werkdag door in nutteloze vergaderingen. Dat blijkt uit een onderzoek van StepStone waar bijna 900 bezoekers van de site aan deelnamen. Ze lopen van de ene vergadering naar de andere, maar zeggen zelf dat dit eigenlijk enkel tijdverspilling is.

StepStone eerste jobsite met applicatie voor Android smartphones

Datum 20-04-2011

De meer dan 14 000 jobs op www.stepstone.be zijn nu ook beschikbaar op Android smartphones. StepStone, één van de belangrijkste jobsites in Europa, heeft nu zijn Job App voor Android smartphones gelanceerd.

StepStone zorgt voor meer fun op het werk in 2011

Datum 08-03-2011

Op 8 maart lanceert StepStone de derde editie van haar Nine2Five e-magazine. Deze derde editie van het online lifestyle magazine staat weer vol interessante en leuke artikels over het leven op het werk.

Belg optimistisch voor 2011

Datum 16-02-2011

De Belg ziet de toekomst van het bedrijf waar hij werkt rooskleurig in. Maar liefst 68% van de Belgen denkt dat 2011 voor hun bedrijf een beter jaar zal worden dan 2010.

Digitaal magazine Nine2Five nu ook op iPad

Datum 08-02-2011

Op 1 maart lanceert StepStone de derde editie van haar Nine2Five e-magazine. Deze derde editie van het online lifestyle magazine is nog interactiever en beter aangepast aan digitale media.

Contacteer onze PR-verantwoordelijke

Nele Verlinden
Tel: 02/209 97 10
E-mail: nele.verlinden@stepstone.be


Wil u de persberichten per mail ontvangen? Meld u dan nu aan

Onze visie

Talent is van levensbelang voor een bedrijf - de juiste personen op de juiste plaats op het juiste moment tegen de juiste prijs.

Ons doel is eenvoudig: wij willen bedrijven helpen om de beste medewerkers aan te werven. Hoe doen wij dit? Dankzij onze jarenlange ervaring en onze aandacht voor de noden van de klant, kunnen wij een unieke, op maat gemaakte en flexibele combinatie aanbieden van het juiste talent, de juiste tools en processen.

Vraag aan gelijk welke succesvolle manager ter wereld wie hen helpt bij het vinden van de juiste medewerkers, en het antwoord zal duidelijk zijn: StepStone.

Testimonials

ING

StepStone onderscheidt zich van andere communicatiekanalen door de hechte relatie die we met hen hebben en het maatwerk dat ze leveren.

Anne-Catherine Zoller , E-communication Specialist
Bookmark & Share
Deze pagina printen

Pagina Printen