StepStone persberichten

Lees onze persberichten en ontdek met welke projecten wij bezig zijn, met wie wij samenwerken, lees de resultaten van onze onderzoeken, onze case studies en onze financiële resultaten

Geld alleen maakt niet gelukkig

Datum: 17-06-2008

Brussel, 17 juni 2008 - Bij de keuze van een nieuwe job, houden Belgen vooral rekening met de inhoud van de job. Ze zoeken een functie die bijdraagt aan hun persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit het onderzoek van StepStone.

In haar enquête peilde StepStone naar wat jobzoekers belangrijk vinden in hun nieuwe job. Verrassend genoeg komt het loon hier niet op de eerste plaats. Hun persoonlijke ontwikkeling is voor de Belgen nog nét iets belangrijker dan hun loonbrief. Het salaris speelt wel een grote rol, maar komt pas op de tweede plaats.

Bij de keuze van een nieuwe uitdaging, houden we ook rekening met de bedrijfscultuur. Die komt zelfs op de derde plaats in onze prioriteitenlijst. Verder kunnen ook flexibele werkuren een doorslaggevende rol spelen bij de keuze van een job. Een bekwame baas komt op de vijfde plaats. Het aantal vakantiedagen is niet voor iedereen doorslaggevend, want dit argument bengelt onderaan onze prioriteitenlijst.

"Werknemers zijn duidelijk niet altijd uit op winst op korte termijn en willen eerder investeren in hun carrière. De persoonlijke ontwikkeling moet later leiden tot een job met meer verantwoordelijkheid of interessantere jobinhoud. En natuurlijk is het dan 'pay back time', want loon staat nog altijd bij de toppers. Doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf spelen daarom altijd een belangrijke rol bij het kiezen van een job. Een correcte communicatie hierover is daarom niet onbelangrijk, en die begint al bij de jobadvertentie", zegt Jan Heiremans van StepStone België.

Aan dit onderzoek van www.stepstone.be namen 5856 Belgische werkzoekenden deel.

Contacteer onze PR-verantwoordelijke

Nele Verlinden
Tel: 02/209 97 10
E-mail: nele.verlinden@stepstone.be


Wil u de persberichten per mail ontvangen? Meld u dan nu aan

Onze visie

Talent is van levensbelang voor een bedrijf - de juiste personen op de juiste plaats op het juiste moment tegen de juiste prijs.

Ons doel is eenvoudig: wij willen bedrijven helpen om de beste medewerkers aan te werven. Hoe doen wij dit? Dankzij onze jarenlange ervaring en onze aandacht voor de noden van de klant, kunnen wij een unieke, op maat gemaakte en flexibele combinatie aanbieden van het juiste talent, de juiste tools en processen.

Vraag aan gelijk welke succesvolle manager ter wereld wie hen helpt bij het vinden van de juiste medewerkers, en het antwoord zal duidelijk zijn: StepStone.

Testimonials

Zehnder group

StepStone wil dat wij scoren met onze campagnes. En dus zetten ze alles in het werk om onze advertenties onder de aandacht van de juiste kandidaten te brengen.

Annick De Ost - Peter Cuveele , - HR Adviseur - Head of Marketing & Communication
Loading...
Deze pagina printen

Pagina Printen